26 Ekim 2011 Çarşamba

Yeni medyayı anlamak için 10 ipucu

social-media-waste-of-time

Bildiğiniz gibi (veya bilmediğiniz ama birazdan öğreneceğiniz gibi) Doğuş Yayın Grubu tarafından İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde “2. Yeni Medya Düzeni Konferansı” düzenlendi. Konferansın heyecan ile beklenen konuşmacıları vardı özellikler bunlardan birtanesi meşhur “WikiLeaks” fenomeninin yaratıcısı Julian ASSANGE. Kendisi şu an ev hapsinde bulunduğundan konferansa video konferans teknolojisi ile katıldı.

Bir diğer konuşmacı ise Medya, Kültür ve Teknoloji yazıları ile tanınan Tom CHATFIELD.

Tom konuşmasına; “İnsanlar ve medya hakkında konuşmak istiyorum.” diyerek başladı ve medyanın medyayı kötüye kullanması sonucu doğan kirlilik ve aşırı yüklemeden bahsetti. Konuşması esnasında bir de sunum yapan Chatfield, insan ve medya arasındaki ilişkiyi anlayabilmek için 10 madde bilmek gerektiğini söyledi.

İşte o 10 madde :

1- Duygu: İnternette bir sürü rakam var, her şeyi ölçebiliyoruz ama insanların medyayı kullanırken insanlar bir şeyler hissediyor. Google'da arama yapıp bir şey bulurken, arkadaşlarıyla bir şey paylaşırken... Asıl önemli olan bu.

2- Yolculuk: İnteraktif medya sayesinde herkesin ayrı bir hikayesi var. Öncceden herkes aynı şeyi görür aynı şekilde düşünürdü. Oysa şimdi yeni medya araçlarının bize getirdiği farklı Tecrübelerle farklı yolculuklar yaşıyoruz.

3- Kendini ifade: İnsanlar sosyal medya sayesinde kendilerini ifade etme olanağı buluyorlar. (Farmville'de tarlasına ektikleriyle Hello Kitty çizen kızı örnek veriyor.)

4-Zevk ekonomisi: İnsanlar keyif aldığında, o keyfi paylaşır ve o keyif gittikçe büyür. Böylelikle keyif değere dönüşüyor.

5- Kolektif kanı: Sosyal medyada binlerce insan aynı şeyi düşündüğünü gösterme fırsatı buluyor ve ortak bir kanı oluşturabiliyor.

6- Benzersizlik: Herkesin kendine özgü bir dünyası var ve benzersiz iç dünyalar burada paylaşılıyor.

7- Rahatsızlık: Bu refleks insanların neyi sevdiğini görmek için onları neleri sevmediğini, nelerden rahatsız olduğunu da görmeyi sağlıyor.

8- Az çoktur: Mesela Nokia 1100... Basit ve çok az özellikli olmasına rağmen milyonlarca sattı.

9- Bakım: O hesaplar bizim küçük temsilcilerimiz gibi... Sosyal medya profillerimiz aslında bizim beslediğimiz evcil hayvanlara benziyor. Üzerimize bir sorumluluk yüklüyor, ilgi bekliyor.

10- İçselleşen bilgisayar kullanımı: Yeni medya düzeninde bilgisayarlar bizim bir parçamız, vücudumuza bağlı bir organ gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder